* SMOKE4FUN.NL

WEBSHOP: SMOKE4FUN.NL
  KCER CERTIFICERING: AAA
  weblink: http://www.smoke4fun.nl

Auteur Topic: Ze zijn gearriveerd! De hernieuwde high regular cartomizers!  (gelezen 579 keer)

Online Esmokerin

• Moderator
  • Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
  • http://www.smoke4fun.nl
    • Smoke4Fun
Ze zijn gearriveerd! De hernieuwde high regular cartomizers!
« Gepost op: september 30, 2011, 17:09:16 pm »
Hallo allemaal!

Heden zijn de vernieuwde high refill regular cartomizers binnengekomen. Daar NEXgen van fabrikant is gewijzigd is de smaak nu optimaler. De regular zou nu meer naar tobacco moeten smaken.. Momenteel zit ik mijn eerste cartomizer te dampen as we speak (typ in dit geval). En JA hij smaakt inderdaad goed en meer naar tabak! Persoonlijk ben ik zeer onder de indruk van de wijziging in smaak. Ik denk dat de wat zwaardere dampers deze smaak ook erg op prijs zullen stellen.

Dadelijk als de maand oktober begint heb ik een hernieuwde actie op de site. De introductie aanbieding zal gewijzigd worden naar een starterkit en een extra batterij voor 49 euro ipv een starterkit en een pakje cartomizers naar keus voor 49 euro. (Dankjewel Karlo en Camikease voor de tip).

Hou het in de gaten en mochten jullie vragen en of opmerkingen hebben dan hoor ik dit natuurlijk graag.

Groeten van het

Smoke4Fun
Team

Tessa

PS: nu ik er wat langer op aan het dampen ben heb ik ook het idee dat er een lichte honingsmaak is toegevoegd.

« Laatst bewerkt op: september 30, 2011, 17:21:27 pm door Esmokerin »
Als je niet wilt of kan stoppen met roken, doe het dan alsjeblieft gezonder! www.smoke4fun.nl

Offline Camikease

• Hero Member
  • Geslacht: Man
REVIEW - hernieuwde high regular cartomizers!
« Reactie #1 Gepost op: oktober 06, 2011, 17:38:44 pm »
Ik kan nu wel weer een apart topic aanmaken op dit forum, maar ik ben lazy, dus doe ik het zo.
Hieronder volgt dus mijn REVIEW van de vernieuwde Cartomizers van NexGen.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vandaag kreeg ik van Tessa een nieuwe Cartomizer opgestuurd om de smaak te testen.
Zij had zelf al de Carto's getest en vond ze erg lekker.

Ik heb deze Carto op een gewone 180 Mah 510 Automatische batterij geschroeft omdat de NG batterij leeg was.
Als eerste valt me op dat deze Carto veel lichter hijst, dan de 1e versies.

Welnu de smaak, tja.. heel anders dan de 1e carto's die ik kreeg bij de set.
Bij de 1e hijssen even een beetje een flauwe smaak, maar als de Carto eenmaal op temperatuur is,
krijg je zowaar een tabaks smaak, die zeker niet vervelend is, sterker nog hij is eigenlijk best lekker te noemen.
Na zo'n 10 hijssen krijg je ook het gevoel op je tong dat je gerookt hebt, dat is een goede ontwikkeling
en zeker 1-tje die ik lang niet bij alle liquids te proeven krijg.

Een echte troath hit zoals ik inmiddels gewend ben van de Dual coils krijg ik niet echt,
maar ik ben dan ook gewend om een sterkere liquids te dampen. (16 - 24 mg)
Deze Cartomizer heeft een maximum sterkte van 12 mg. (wat over het alegemeen geclassifiseerd word als Medium)
Neem ik een hijs die ik rechtstreeks (*1) over de longen haal, krijg ik wel het kriebeltje (*2) in de keel.
((*2) oftewel Troath hit oftewel Gier)

Toch lekker het gevoel en de smaak op tong van tabak, dit geeft je zeker een gevoel dat je je nicotine hebt binnen gekregen.
Neem ik 2 hijssen achter elkaar en blaas ik de 1e via de neus naar buiten, krijg je weer die tinteling van tabak.
En je krijgt dus ook het moment om je e-sigaret even aan de kant te leggen want je merkt het rokers moment. (Voldoening)

De Cartomizer zelf hijst veel lichter dan de 1e versies en de damp die eruit komt op de 180 Mah batterij is goed warm tot heet,
waardoor de smaak en nicotine zeker goed tot hun recht komen.
Ook op de 510 Automatische Batterij van 240 Mah, presteert deze Carto goed.
Op een 650 Mah USB batterij, krijg ik wel een betere troathhit dan op de kleinere batterijen.
Ben benieuwd hoelang ik ermee kan doen, omdat de damp er nu veel warmer uitkomt, dan bij de 1e Carto's op de eigen batterij,
de damp productie is goed en de cartomizer zelf wordt niet zo warm of heet als de damp die eruit komt.

NG Batterij is nu opgeladen, dus tijd voor een Set test.
Wat nu ? De NG Batterij is helaas opgehouden met functioneren, trekt heel zwaar en krijg er nauwelijks damp mee uit,
ook schoonmaken, droogmaken en opnieuw op de lader heeft geen zin. jammer... ff Tessa bellen...

Heeft de Fabrikant er goed aangedaan om van Liquid leverancier te wisselen ?
Jazeker, in mijn opinie is dit een hele goede stap geweest.
De smaak die gebruikt wordt nu evenaart een beetje de Pall Mall Blauw halfzware Shag beleving voor mij.

Ben heel benieuwd of de fabrikant deze zelfde basis smaak gaat gebruiken voor de Menthol variant.
En de smaak uit de wegwerp 500P sigaret, mag ie van mij ook wel in een Cartomizer of liquid flesje proppen.
Die smaak is heerlijk en lekker kruidig met een tabaks smaak. (sommigen proeven er mint bij, ik echter niet)

Kortom:
De smaak van deze vernieuwde Cartomizers is zeer goed, een echte tabaks beleving, (althans voor mij).

Ik heb voor mezelf een score lijstje gemaakt om ook in de toekomst te gaan gebruiken, bij nieuwe en oude produkten.
Om zo een inzicht te krijgen welke produkten echt goed zijn en welke minder of juist heel slecht zijn.
De scores die ik eraan gegeven heb en die ik geef zijn van mijn persoonlijke mening en daarmee niet gemaatstaafd.
Dit is dus een individuele score van mezelf. - ik heb deze lijst gemaakt omdat ik nergens een standaard lijstje kon vinden.
(misschien heb ik niet goed gezocht, dat kan natuurlijk ook)

Mijn score lijst:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Damp: 7,4                   - Een goede damp densiteit, middel grote wolken.
Damp beleving: 8,0    - Warme tot hete damp.
Troath hit: 6,9            - Ik merk 'm niet zo snel, maar hij is er wel, zeker als je de damp via de neus naar buiten werkt.
Gebruik: 7,7               - Hijst zeer licht op zowel een 510 Automaat (180 & 240 Mah), als op een 650 Mah Usb Batterij.
                                             - (helaas niet kunnen testen op de Set Batterij zelf - zie update)
Smaak: 9,2                 - Een heuse tabak smaak.
Smaak beleving: 8,9  - Smaak van echte tabak op de tong en via neusgaten, ben nu al dik tevreden met deze vernieuwde smaak.
gebruiksduur: 6         - Heb ongeveer 2,5 uur continue gedampt met de Carto, is zeker niet slecht voor zo'n kleine inhoud +/- 1.2 ml.
                                             - (Staat natuurlijk geheel los van de veel grotere cartomizers en tanks waar meer liquid ingaat)
                                             - (En is zeer zeker niet te vergelijken met de vernieuwde en nieuwere Dual Coils - hoewel de damp uit deze Carto's net zo warm wordt)

Eindscore: 7,73

(*1) Korte uitleg over deze Rechtstreekse haal of vorm van dampen.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Het normale dampen doe je zoals je een sigaret rookt,
je neemt een hijs in je mond en dan haal je de damp samen met een hap gewone lucht over de longen heen.
Bij de rechtstreeskse haal, haal je de damp zonder toevoer van extra lucht over je longen naar binnen.
Is eigenlijk als normaal ademen door de mond, maar dan met een e-sig tussen de lippen.
Hierbij krijg je dan eerder de troath hit voelbaar en soms heftig voelbaar.
(raad dit niet aan met dual coils, tenzij je je longen op je buro wilt hebben liggen)

Ik gebruik deze methode om erachter te komen of een liquid uberhaupt een troath hit veroorzaakt,
want ik krijg niet altijd een troath hit van liquids, cartomizers, T-Ato's of gewone Ato's,
bij de Dual coil, krijg ik altijd een Troathit ongeacht welke liquid ik erin stop.

Update: Donderdag 6 oktober 2011
De moed niet ogegeven op de NG batterij, nogmaals goed gereinigd en ook via blazen op de askop kant,
de liquid die blijkbaar toch in de batterij is gelopen eruit geblazen- nogmaals met tissues goed droog gemaakt
en de batterij de hele nacht op de oplader laten zitten, dus vanochtend was ie weer aanwezig.
(een oude truc uit 2007 - revived - en nog steeds bruikbaar op de automatische Batterijen)

Dus alsnog, zei het met een iets andere liquid de Carto getest op de NG batterij,
nu was ik er qua smaak wel achter dat dit helemaal mijn ding is. Maar ik wilde testen of deze vernieuwde Carto
op de eigen batterij net zulke warme damp afleverde als op de gewone en XL 510 Automitische batterijen.
En wat denk je ...... hij is zowaar warmer tot heet, ook op de eigen batterij. dus de test is nu compleet.

« Laatst bewerkt op: oktober 07, 2011, 02:13:18 am door Camikease »
!! Denk na voor je dampspul weggooit - een ander kan er heel blij mee zijn: !!
http://www.elektrisch-roken.com/index.php?topic=8653.0
-------------------------------------------------------------
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...

Offline moi lolita

• Hero Member
Re: Ze zijn gearriveerd! De hernieuwde high regular cartomizers!
« Reactie #2 Gepost op: oktober 06, 2011, 18:30:00 pm »
Mooie review!!!! :klap

Offline Karlo

• EreLeden
  • Hero Member
  • Geslacht: Man
  • Knowledge by Experience
« Reactie #3 Gepost op: oktober 06, 2011, 23:16:30 pm »
Als er carto's besteld wordt lever je dan de nieuwe smaak, of werk je eerst de oude voorraad weg, Tessa?
E-roker Newbie?? Lees de E-rokersgids voor beginners voor een goede start met E-sigaretten!

Online Esmokerin

• Moderator
  • Sr. Member
  • http://www.smoke4fun.nl
    • Smoke4Fun
« Reactie #4 Gepost op: oktober 07, 2011, 07:20:43 am »
Hey Karlo! Van de regular high refills heb ik alleen de nieuwe voorraad (degene die Cor heeft gekregen). De oude voorraad was compleet uitverkocht.

groetjes en goedemorgen!
Als je niet wilt of kan stoppen met roken, doe het dan alsjeblieft gezonder! www.smoke4fun.nl

* INFORMATIE VOOR GASTEN VAN KCER ELEKTRISCH-ROKEN FORUM

Welkom op het meest actieve E-rokers en E-sigaretten Forum van Nederland en Belgiƫ. Als Gastgebruiker van dit forum heeft u toegang tot een kleine selectie van de door het forum geboden rubrieken. Indien u zich gratis registreert op dit forum als lid, krijgt u beschikking over alle rubrieken, schrijfrechten, handige zoekopties en nieuwe berichten opties. Maar ook toegang tot onze Shout/chatbox, Prive Forummail, Arcadegames en de Knowledgebase. Registreren kost u nog geen vijf minuten tijd, maar biedt uren plezier! Lees voor u gaat registreren eerst het forumreglement, zodat u niet voor verrassingen komt te staan. Onze leden zijn sociaal vaardig en behulpzaam.

Uw basisgegevens blijven passief op dit forum en worden niet verhandeld, gedeeld of overgedragen aan derde partijen. U ontvangt van het forumsysteem alleen mail bij aanvragen van nieuwe wachtwoorden, eigen topic-registraties en global mail (in noodgevallen). Alle additionele informatie die u zelf in uw profiel opslaat, wordt alleen binnen dit forum gebruikt.

Het Forumbeheer kan ondanks moderatie, niet aansprakelijk worden gesteld voor de inhoud van de berichten die leden plaatsen. Reclamaties zullen in dat geval gericht moeten worden aan het lid dat het bericht op het board postte.

Tevens merken we op dat dit forumsysteem gebruik maakt van sessiecookies en is het mogelijk dat u er een forumverslaving bij krijgt.

* Spammen? Begin er niet aan!

SPAMMEN? BEGIN ER NIET AAN!
Als u op dit forum van plan bent de boards en topics te voorzien van spam, niet geautoriseerde linkjes naar webshopjes wilt plaatsen, promotionele activiteiten en andere activiteiten die in het forumreglement zijn aangeduid als niet toegestaan wilt ontplooien dan hoeft u uzelf niet te registereren hier. Ook het zich voordoen als E-roker die uitzonderlijk enthousiast is over een webshop, terwijl u gelieerd bent aan die webshop hebben we erg snel door.

Dit forum beschikt over een spamdetectienetwerk wat bestaat uit analysetools, de afdeling ForumSecurity en leden "awareness". Onze ForumSecurity heeft geen medelijden met spammers en zal ervoor zorgen dat als het ook maar op spam lijkt, de accounthouder wordt geschorst.

Op deze manier beschermen wij onze leden en gasten tegen ongewenste elementen zowel in persoon als in geposte berichten. contacteer het ForumBeheerTeam als u vragen heeft over een bericht wat u wilt posten en u als twijfelt of de inhoud voldoet aan het forumreglement.

SPAMMING? DON'T EVEN THINK OF IT!
This Forum is secured with a securitynetwork of analysiingtools, Forumsecurity departement and member "awareness". We are able to recognise spam activity very fast due to years of experience.  If you are caught posting spammail into the topics or boards, you will be banned from this forum at once. For more information according the content of your posts, you might want to contact the Forum management team.

more information at this Link
meer informatie op deze Link