* SMOKE4FUN.NL

WEBSHOP: SMOKE4FUN.NL
  KCER CERTIFICERING: AAA
  weblink: http://www.smoke4fun.nl

Auteur Topic: Review NexGen Disposable 500p  (gelezen 1190 keer)

Offline Karlo

• EreLeden
  • Hero Member
  • Geslacht: Man
  • Knowledge by Experience
Review NexGen Disposable 500p
« Gepost op: oktober 02, 2011, 20:18:37 pm »
REVIEW NEXGEN DISPOSABLE (WEGWERP) TYPE 500P van Smoke4fun.nl

Een wegwerp elektrische sigaret kan handig zijn voor bijvoorbeeld een rit naar de vluchthaven, waarbij je je normale
dampwaar in je koffer opbergt. Mocht de beveiliging of douane of wie dan ook de elektrische sigaret innemen dan
is de schade niet zo hoog. Je hebt er geen opladers bij nodig, en je kunt er een ruime tijd meer dampen. Ook voor
andere gelegenheden, waarbij je je normale damper niet wilt gebruiken, is het een uitkomst. NexGen heeft net als
veel andere fabrikanten ook een disposable op de markt gezet en deze worden nu door smoke4fun in Nederland verkocht.

De wegwerp esig van NexGen is er in vier varianten, de regular en de menthol, en hoog en non nicotine gehalte

Maar eerst... wat zit er in de doos:

De doos zelf is van transparant plastic en is langwerpig van vorm. er is een gaatje aan de bovenkant voor een
hangpen, dus het is een zogenaamde blister verpakking. Hierin een kartonnen gevouwen houder waar de 500p
rechtop in staat. De verpakking bevat ook nog een barcode, waarmee je vermoedelijk naar een website kunt surfen.
Dit is van het type wat je met je mobieltje moet fotograferen en middels een app de barcode kunt ontcijferen.
heel trendy dus.

Verder bevat de verpakking natuurlijk de wegwerp e-sigaret.
Deze meet 11,5 cm is wit omhuld met een papieren coating. De e-cig is uitgevoerd met een cartomizer,
waarbij gebruik wordt gemaakt van 1 luchtgaatje, wat bij een nieuwe e-cig is afgeplakt met een stickertje.
Die moet je voor gebruik dus even los halen. Aan de voorkant zit een grijs as-gevormd ledje, wat we kennen
van bijvoorbeeld de joye batterijen. Aan het design is aandacht besteed. Tussen de cartomizer en de batterij,
die overigens niet van elkaar zijn af te halen, zit een ring, die bij elke teug oranje oplicht. Leuk detail.

de ecig bestaat dus uit een cartomizer, hierin het wattenmateriaal met pijpje, daaraan een rubber dopje waar
de stroomdraadjes doorheen gaan, en wat gekoppeld is met een led ringetje. Dit geheel zit dan in de tube
waar de batterij zit.

dan de werking:
de carto bevat een seal dopje, dat moet er eerst af. Hierna kun je een teug nemen van de ecig.
De smaak van de carto zou regular moeten zijn, maar voor mij is het een mint smaak. Blèèh niet mijn ding.
Damp dichtheid is in orde, echter als je hem weg legt moet je beter het dopje er weer terug op doen, want,
had ik niet gedaan, en wilde wat dagen later verder... en de watjes bleken redelijk ingedroogd te zijn. Dus
gebruik je m niet even doppie er weer op.

Dichtheid in orde dus. mondgevoel ook, gier is ook in orde. Dit alles beoordeelt als een mini. Ook hier geldt
het is geen ego damper. Het aantal teugen weet ik niet te noemen, maar het zullen er zeker een paar honderd zijn.

conclusie voor de NexGen 500p
Dit is een handige meenemer, is met andere fabrikaat wegwerp dampers die ik ooit gehad hebt, tot nu toe een van de betere. 
de smaak is geen regular tobacco, maar mint. Dat is jammer, had ik meer van verwacht, en de trek kracht, dichtheid,
damp productie etc.. in vergelijk met de nexgen set waar je nieuwe carto's op kunt zetten, is minder in mijn optiek.

Karlo

Noot: Deze review is op persoonlijke titel en niet onder de paraplu van het Kenniscentrum E-roken.
Het Kenniscentrum E-roken houdt zich namelijk niet bezig met productreviews.
  :grins
E-roker Newbie?? Lees de E-rokersgids voor beginners voor een goede start met E-sigaretten!

Offline Camikease

• Sr. Member
Re: Review NexGen Disposable 500p
« Reactie #1 Gepost op: oktober 06, 2011, 13:47:22 pm »
Goede Review Karlo.

Smaak is echt een apart en raar gegeven en voor iedereen weer heel anders,
terwijl jij dus mint proeft in de reguliere tobacco smaak, proef ik juist een hele kruidige smaak maar geen mint of menthol.

Daarnaast vind ik de batterij hoewel die lichter aanvoelt dan de batterij uit de set, beter presteren,
zeker gezien het feit dat het een wegwerper is en dat je er langer mee kunt dampen dan de batterij uit de Set,
dit vindt ik dan toch wel weer een opmerkelijk feit.
En gek genoeg is deze (2e) wegwerper, wel voorzien van grote dampen en naar mijn idee behoorlijke damp dichtheid.
Dan zou het mogelijk kunnen zijn dat de fabrikant verschillende soorten wegwerpers heeft geproduceerd,
waarvan ik een hele andere had dan die van jou.

Persoonlijk vindt ik de smaak van de Ruguliere Wegwerp wel heel lekker. (Kruidig)
Maar dat is NIET dezelfde smaak die gebruikt wordt in de vernieuwde Regular Cartomizers van de Sets.
Dus zie deze wegwerper niet als een produkt tester voor de smaak van de NexGen Starter Sets,
zie het echt als een afzonderlijk apparaat dat je ff snel meeneemt, waar je niet je eigen sets wilt gebruiken.

De Menthol variant van deze Wegwerper 500P, smaakt totaal niet naar Menthol,
ik proef wel een Mint of Double Mint smaak, maar niet de verfrissende Menthol smaak die ik gehoopt had te proeven.

Voor wat betreft de kwaliteit en gebruiks duur ben ik het wel met Karlo eens,
het is 1 van de betere alles in 1 wegwerpers die ik tot nu toe gehad heb.

!! Denk na voor je dampspul weggooit - een ander kan er heel blij mee zijn: !!
http://www.elektrisch-roken.com/index.php?topic=8653.0
-------------------------------------------------------------
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...

Offline Karlo

• EreLeden
  • Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: oktober 06, 2011, 13:49:07 pm »
mss heb ik de mint wel gekregen in een regular doosje ? :weetnie
welkom aan boord trouwens, Camikaese..
E-roker Newbie?? Lees de E-rokersgids voor beginners voor een goede start met E-sigaretten!

Online Janny

• Hero Member
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: oktober 06, 2011, 14:08:14 pm »
ik heb hem dus ook nog steeds en heb hem uit elkaar getrokken. smaak was op maar lampje brand nog volop. er zit dus dat rolletje watten in en heb er enkele druppels dktab op gedaan, gewoon om te kijken wat er gebeurd. weer in elkaar geschoven en hij dampt weer. de vorige smaak zit er nog wel een beetje in, maar gaat steeds lekkerder. zolang de batt niet leeg is kan ik wel doorgaan denk ik.

maar ik  rook niet....
Biansi  Imist 2,
Biansi E-life
Biansigo T
Biansi 920

Offline Karlo

• EreLeden
  • Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: oktober 06, 2011, 14:13:49 pm »
van disposable naar reusable dus, Janny? ben benieuwd hoe lang de batterij het dan volhoudt.  :weetnie

Online Janny

• Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: oktober 06, 2011, 14:18:13 pm »
???? wat bedoel je?
van disposable naar reusable dus??
niet van die moeilijke woorden hoor. ben ook maar een gewone hollandse meid. nee dit was 1 die ik wel eens wou proberen. lag in de auto voor de *moeilijke momenten* trok hem uit elkaar toen de smaak op was. en zag dat hij makkelijk weer in elkaar ging. dus vandaar.

maar ik  rook niet....
Biansi  Imist 2,
Biansi E-life
Biansigo T
Biansi 920

Offline Camikease

• Sr. Member
« Reactie #6 Gepost op: oktober 06, 2011, 14:41:48 pm »
@Karlo, Thanks - :grins-
Ik dacht nog hier ingeschreven te staan, maar kon er nix meer van terug vinden dus, ffkes op geregistreerd.

@Janny
Heel Apart, ik heb inmiddels 2 wegwerpers gesloopt (umpff) echt gesloopt,
maar ben nu mijn Multimeter kwijt, dus kan ik niet echt testen hoeveel energie er nog in de batterijen zit.

@All,

Ik kreeg de indruk dat bij het 2e lampje een counter-chip ligt die ervoor zorgt dat je erniet meer of net iets
eroverheen 500 pufjes uit het apparaatje krijgt, dat verklaard dus dat de fabrikant die 500 pufjes kan garanderen.

Zoals ik al zei heb ik 2 wegwerpers uit elkaar liggen, deze 500P zijn overigens van een goede kwaliteit,
geheel uitgevoerd in Aluminium behuizing met hele goede kwaliteit stickers erop.
De Batterijen zijn 3,7 volt. - nog niet kunnen achterhalen wat de Mah waarde is (multimeter....)

Wat mijn bedoeling was, was ongeveer gelijk aan die van Janny, maar met dit verschil,
het 2e lampje inclusief counterchip eruit en dan weer terug in elkaar zetten.
Maar helaas door tijds gebrek is dat er nog niet van gekomen.  :trilt (too much going on atm)

(pfffff, na tig foutmeldingen dan toch eindelijk, een antwoordje kunnen geven
- wordt ik wel heel simpel van als het zo moeilijk gaat - wellicht toendertijd ook de reden dat ik niet vaak kwam hier)

@Janny (nogmaals)
Ja , je kunt hem redelijk makkelijk, wel OPLETTEN, uit elkaar halen en niet zo cru als ik nu net weer voor elkaar kreeg,
heb nu een 3e gesloopt....
tja.... voorzichtig uit elkaar halen is mogelijk, maar niet echt nodig, als je het dopje aan de achterkant loshaalt,
kun je 'm daar ook aanvullen met druppels. ff met een heuse haarpen (zoals mams vroeger gebruikte voor de krulspelden)
het dopje eruit wricken bij druppelen klaar.

Bij mij werkt het niet omdat de batterijen knipperen, dus ik zit al over die 500 puffs heen. (counter-chip)
zo'n chip wordt bijvoorbeeld ook gebruikt in printer inkt cartridges.

« Laatst bewerkt op: oktober 06, 2011, 14:56:50 pm door Camikease »
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...

Offline moi lolita

• Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: oktober 06, 2011, 14:46:41 pm »
 :weetnie Wat voor een foutmeldingen???

Is niet iets waar we veel klachten over krijgen, maar als we
weten wat het probleem is kunnen we misschien met je meedenken
om het op te lossen!!! :jazeker
Het is hier echt heel gezellig en veel informatie!!!!!! :e33

Offline Karlo

• EreLeden
  • Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: oktober 06, 2011, 14:48:48 pm »
foutmeldingen?.... nooit klachten over gehad.. waar gaat het fout Cami?

Online Janny

• Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: oktober 06, 2011, 15:00:12 pm »
ik damp er de hele middag al mee, en het lijkt wel of er meer power uit komt. lampje brand ook stukken veller

maar ik  rook niet....
Biansi  Imist 2,
Biansi E-life
Biansigo T
Biansi 920

Offline Camikease

• Sr. Member
« Reactie #10 Gepost op: oktober 06, 2011, 15:11:20 pm »
(off topic) euhm... ben er achter, waardoor het komt.
Je hebt een PB, lolita
Nu kan er tenminste ON-Topic verder gegaan worden  (on topic)
« Laatst bewerkt op: oktober 06, 2011, 15:18:41 pm door Camikease »

Offline Karlo

• EreLeden
  • Hero Member
« Reactie #11 Gepost op: oktober 06, 2011, 15:21:35 pm »
ik beantwoort je vragen voor zover mogelijk even via PB Camikaese..

Karlo

Offline Karlo

• EreLeden
  • Hero Member
« Reactie #12 Gepost op: oktober 06, 2011, 15:23:46 pm »
okay..  :grins

Offline moi lolita

• Hero Member
« Reactie #13 Gepost op: oktober 06, 2011, 15:44:16 pm »
PB is beantwoord!!! :jazeker

Offline angie

• Hero Member
  • beetje vreemd, maar wel lekker.........
« Reactie #14 Gepost op: oktober 06, 2011, 19:36:52 pm »
ik damp er de hele middag al mee, en het lijkt wel of er meer power uit komt. lampje brand ook stukken veller

Pas maar op, straks vliegt ie uit elkaar :shock :shock
Oliespuitje met clearomizer titanium
Ego batterijen met clearomizer titanium
Ego batterijen met DCT
Twist batterijen met Clearomizer titanium

* INFORMATIE VOOR GASTEN VAN KCER ELEKTRISCH-ROKEN FORUM

Welkom op het meest actieve E-rokers en E-sigaretten Forum van Nederland en België. Als Gastgebruiker van dit forum heeft u toegang tot een kleine selectie van de door het forum geboden rubrieken. Indien u zich gratis registreert op dit forum als lid, krijgt u beschikking over alle rubrieken, schrijfrechten, handige zoekopties en nieuwe berichten opties. Maar ook toegang tot onze Shout/chatbox, Prive Forummail, Arcadegames en de Knowledgebase. Registreren kost u nog geen vijf minuten tijd, maar biedt uren plezier! Lees voor u gaat registreren eerst het forumreglement, zodat u niet voor verrassingen komt te staan. Onze leden zijn sociaal vaardig en behulpzaam.

Uw basisgegevens blijven passief op dit forum en worden niet verhandeld, gedeeld of overgedragen aan derde partijen. U ontvangt van het forumsysteem alleen mail bij aanvragen van nieuwe wachtwoorden, eigen topic-registraties en global mail (in noodgevallen). Alle additionele informatie die u zelf in uw profiel opslaat, wordt alleen binnen dit forum gebruikt.

Het Forumbeheer kan ondanks moderatie, niet aansprakelijk worden gesteld voor de inhoud van de berichten die leden plaatsen. Reclamaties zullen in dat geval gericht moeten worden aan het lid dat het bericht op het board postte.

Tevens merken we op dat dit forumsysteem gebruik maakt van sessiecookies en is het mogelijk dat u er een forumverslaving bij krijgt.

* Spammen? Begin er niet aan!

SPAMMEN? BEGIN ER NIET AAN!
Als u op dit forum van plan bent de boards en topics te voorzien van spam, niet geautoriseerde linkjes naar webshopjes wilt plaatsen, promotionele activiteiten en andere activiteiten die in het forumreglement zijn aangeduid als niet toegestaan wilt ontplooien dan hoeft u uzelf niet te registereren hier. Ook het zich voordoen als E-roker die uitzonderlijk enthousiast is over een webshop, terwijl u gelieerd bent aan die webshop hebben we erg snel door.

Dit forum beschikt over een spamdetectienetwerk wat bestaat uit analysetools, de afdeling ForumSecurity en leden "awareness". Onze ForumSecurity heeft geen medelijden met spammers en zal ervoor zorgen dat als het ook maar op spam lijkt, de accounthouder wordt geschorst.

Op deze manier beschermen wij onze leden en gasten tegen ongewenste elementen zowel in persoon als in geposte berichten. contacteer het ForumBeheerTeam als u vragen heeft over een bericht wat u wilt posten en u als twijfelt of de inhoud voldoet aan het forumreglement.

SPAMMING? DON'T EVEN THINK OF IT!
This Forum is secured with a securitynetwork of analysiingtools, Forumsecurity departement and member "awareness". We are able to recognise spam activity very fast due to years of experience.  If you are caught posting spammail into the topics or boards, you will be banned from this forum at once. For more information according the content of your posts, you might want to contact the Forum management team.

more information at this Link
meer informatie op deze Link